Volkswagen Golf GTI ponad trzy dekady temu stworzył nową klasę samochodów. Był pierwszym na rynku sportowym hatchbackiem, pozwalając cieszyć się szybką jazdą za akceptowalne (dla zachodnich sąsiadów) pieniądze. Obecnie w sprzedaży znajduje się już 6 generacja Golfa GTI i właśnie jego specjalną wersją Volkswagen postanowił uczcić 35 urodziny GTI. Jubileuszowa wersja nosi nazwę „Edition 35”, co podkreślone jest licznymi logami z nazwą we wnętrzu samochodu. Najprzyjemniejszą jednak różnicą względem „zwykłego” Golfa GTI jest poniesienie mocy maksymalnej do symbolicznej wartości 235 koni mechanicznych (210 KM w wersji standardowej).
Przypomnijmy, że obecny Golf GTI wyposażony jest w dwulitrowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, osiągający maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Silnik cechuje duża elastyczność ponieważ wysoki moment obrotowy dostępny jest już od 1700 obr/min, a zaczyna maleć dopiero powyżej 5200 obr/min. Samochód standardowo wyposażony jest w ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Dostępna jest również odmiana z dwusprzęgłowa przekładnią, posiadającą taką samą ilość biegów. W obu wersjach Golf rozpędza się do pierwszych 100 km/h w 6.9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną około 240 km/h.
Samochód porusza się na dużych 17 calowych kołach, oczywiście z lekkich stopów. Dla sprawniejszego przyspieszania przednionapędowego samochodu, zastosowano niestety tanie rozwiązanie w postaci elektronicznie blokowanego mechanizmu różnicowego, czyli przyhamowywane jest ślizgającego koło.