Specjalistyczny transport międzynarodowy przepełniony jest fachowymi terminami oraz pojęciami, które pomagają w sprawnej realizacji zlecenia. Doświadczona firma transportowa potrafi rozwiać wszelkie wątpliwości klientów i zagwarantować najwyższą jakość usług, niezależnie od przewożonego ładunku LTL lub FTL. Jaka jest różnica? Wyjaśniamy to, bazując na przykładzie transportu do Turcji. Zapraszamy do artykułu!
Spis treści
Transport LTL, czyli jak to działa?
Każda zaawansowana spedycja międzynarodowa posiada w swojej ofercie kompleksową obsługę ładunków- FTL oraz LTL. Co to oznacza w praktyce? Aby przedstawić znaczenie tego wyboru w kontekście zamówienia klienta, warto rozpocząć od definicji obu pojęć. Symbol LTL jest skrótem od angielskich słów Less Truck Load i odnosi się do towaru o charakterze drobnicowym. W konsekwencji, taki ładunek nie zajmuje całej przestrzeni ładunkowej pojazdu i pozostawia pewną swobodę na dodatkowe operacje doładunkowe. Firma transportowa korzystająca właśnie z takiej strategii działania oferuje powierzchnię ładunkową naczepy kilku nadawcom. Jest to doskonałe i zdecydowanie bardziej ekonomiczne rozwiązanie dla klientów, którzy poszukują przewozu dla towarów o mniejszych gabarytach.
Transport do Turcji w modelu FTL – poznaj lepiej na czym polega
Zupełnie inna forma współpracy dotyczy modelu FTL. Transport międzynarodowy lub krajowy rezerwuje całą powierzchnię ładunkową konkretnego pojazdu, co nie pozostawia obszaru na kooperację z wieloma podmiotami. FTL, czyli Full Truck Load dedykowany jest wyłącznie jednemu klientowi, co ma wpływ na czynniki organizacyjne takiego procesu. W tym wypadku spedycja międzynarodowa często dopasowuje się do indywidualnych wskazówek i wymagań klienta.
Zleceniodawca może zdecydować się na wybór tego rodzaju przewozu z uwagi na tonaż lub objętość przewożonego towaru, ale nie jest to jedyna przyczyna. Dzieje się tak również wtedy, gdy priorytetem jest termin dostawy lub specyficzne właściwości towaru nie pozwalają na współdzielenie powierzchni ładunkowej. Dobór odpowiedniej formy realizacji zlecenia jest niezwykle ważny podczas projektowania optymalnej drogi dostarczenia frachtu. Wymienione rodzaje różnią się naturą pracy i powinny zostać dopasowane do personalnych wymagań i potrzeb klienta oraz samego towaru.
Transport Turcja – 3CARGO
Wszelkie niejasności mogą zostać rozwiane po wyborze doświadczonego partnera biznesowego. W tym miejscu warto zaprezentować firmę transportową 3CARGO, której specjalizacją jest międzynarodowy transport i spedycja. Turcja to bardzo wymagający kierunek dla sektora TSL, co jest najlepszym dowodem na wysoki poziom specjalizacji wspomnianego przedsiębiorstwa transportowego.
Zespół 3CARGO opracował autorski system realizacji zleceń, dopasowany do tureckiego charakteru pracy. Tak profesjonalne podejście zapewnia pełen pakiet usług- w tym przestrzeń magazynową, ubezpieczenie ładunku, a nawet obsługę celną!
Każdy biznes tworzą ludzie, o czym doskonale wiedzą eksperci zespołu 3CARGO. Wieloletnie doświadczenie pozwoliło na zbudowanie bardzo dobrze działającej współpracy z tureckim partnerem), co przekłada się na rzetelną znajomość specyfiki tamtejszych przedsiębiorców oraz elementów infrastruktury drogowej, a także regulacji podatkowych. Rozwinięte kompetencje skutecznie zapobiegają ryzyku powstawania dotkliwych kar finansowych i gwarantują najkorzystniejszą ofertę. Ponadto sprawny transport do Turcji odbywa się niezależnie od wielkości zleconego ładunku. Stała linia drobnicowa obsługuje nawet najmniejsze gabaryty ładunku, a FTL dopasowuje się do wymagań klienta, dostarczając wszelkie wykorzystywane jednostki transportowe, również kontenery.
Ogromnym atutem 3CARGO jest właśnie elastyczność i wszechstronność. Spedycja do Turcji może wymagać indywidualnego planu działania, a dzięki profesjonalnym dostawom drogowym, kolejowym lub lotniczym, żadne zlecenie nie stanowi wyzwania! Firma transportowa 3CARGO należy do Polsko-Tureckiej Izby Gospodarczej i jest niezawodnym wsparciem w budowaniu relacji logistycznych z tureckimi przedsiębiorcami. Taki status jest ogromną wartością dodaną oraz szansą dla klientów na zyskanie przewagi konkurencyjnej.