Europejscy klienci Toyoty na model Prius+ oczekiwać będą do pierwszej połowy 2012 roku. W Japonii sprzedaż jednak już ruszyła i od maja tego roku po azjatyckiej wyspie podróżują powiększone Priusy. Samochód ten to zupełnie nowa konstrukcja, dzieląca tylko część komponentów ze standardową odmianą hatchback. Prius+ jest dłuższy o 155 mm, szerszy o 30 mm i 85 mm wyższy. Dzięki większym rozmiarom samochód wyposażono w trzeci rząd siedzeń, umożliwiając przewożenie do 7 pasażerów. Wszystkie 7 miejsc posiada niezależne fotele, które są składane umożliwiając dowolną aranżację wnętrza.
Jak każdy hybrydowy samochód, Prius+ zorientowany jest przede wszystkim na oszczędność paliwa. W tym celu konstruktorzy przywiązali dużą wagę do aerodynamiki i masy pojazdu. Zoptymalizowany kształt samochodu pozwolił na osiągnięcie współczynnika oporu powietrza wynoszącego zaledwie 0.29. Przezroczysty panoramiczny dach został wykonany z przezroczystego włókna, które jest o 40% lżejsze od szkła. Jeszcze większe oszczędności przestrzeni i masy wynikają z zastosowania akumulatorów litowo-jonowych, które umieszczono w centralnej konsoli, pomiędzy fotelami przedniego rzędu.
Do napędu samochodu zastosowano najnowszą generację napędu hybrydowego Toyota Hybrid Synergy Drive. Składa się o z spalinowego silnika o zapłonie iskrowym i pojemności skokowej 1.8L pracującego w bardzo wydajnym cyklu Atkinsona oraz dużej mocy silnika elektrycznego. Kierowca posiada trzy tryby pracy układu napędowego: tryb EV to jazda wyłącznie elektryczna, tryb ECO wykorzystuje do maksimum zalety układu hybrydowego w celu oszczędzania paliwa oraz tryb POWER, który skierowany jest przede wszystkim na dynamikę jazdy.