Jeden z najbardziej oczekiwanych samochodów roku 2019 jest już dostępny w salonach. Zachwyca designem i wnętrzem wyposażonym w nowe technologiczne rozwiązania. Dzięki temu staje się groźnym konkurentem w klasie B. Co kryją w sobie modele Peugeot’a 208 nowej generacji?
Spis treści
Sportowy design i miejski styl
To chyba jedna z największych zalet nowego Peugeota 208. Obok tego samochodu nie można przejść obojętnie! Projektanci zadbali o każdy szczegół – od charakterystycznych przednich reflektorów, które mogliśmy już podziwiać w innych nowych modelach marki, po tylny pas ze świetnie wkomponowanymi światłami. Również wyrazista gama kolorów lakieru fantastycznie podkreśla sportową sylwetkę auta.
Zaskakujące mogą być także wymiary nowego modelu. Konkurencja zwiększa rozmiary samochodów tej klasy, by pomieścić wszystkie podnoszące komfort podróży udogodnienia. Natomiast producenci Peugeota postawili na kompaktowe wnętrze. Paradoksalnie może to być dużym plusem dla szukających typowo miejskiego samochodu. Dziś parkowanie w mieście bywa nie lada wyzwaniem, dlatego mniejsze wymiary w tym przypadku mogą okazać się całkiem dobrym wyborem.
Peugeot 208 znacząco odróżnia się od innych konkurentów z segmentu – i to oczywiście w bardzo pozytywny sposób. Na pewno nie pomylicie go z kolejnym Fordem Fiestą, czy Volkswagenem Polo. Jeśli szukacie samochodu, który nie zginie w tłumie i zmieści się na ciasnym miejskim parkingu, to na pewno jeden z nich.
Nowoczesne wnętrze
To kolejny atut nowego modelu Peugeot’a. Rozwiązania zaczerpnięte z eleganckiej limuzyny Peugeot’a 508 świetnie wpisują się w sportową stylistykę. Charakterystyczne przeszycia tapicerki, materiał imitujący włókno węglowe i fortepianowy lakier nadają klasy całemu wnętrzu.
Poza eleganckim wyglądem dużym plusem jest również technologia, która kryje się w nowym Peugeocie. Samochód został wyposażony w i-Cockpit®, na który składa się kompaktowa kierownica, cyfrowy panel z wirtualnymi zegarami i dotykowy ekran.
Dzięki dobremu umiejscowieniu wyświetlacza i odpowiednim ustawieniom kierownicy wszystkie najpotrzebniejsze dane są w zasięgu wzroku kierowcy – informacje o prędkości, obrotach, czy nawet wskazówki nawigacji są wyświetlane w widoku 3D, który można dostosować do własnych potrzeb.
Producenci ułatwili również korzystanie z zamontowanych systemów i udogodnień – ustawienia klimatyzacji, czy stację radiową możesz zmienić za pomocą ekranu, dotykowych przycisków tuż pod nim lub… za pomocą komendy głosowej!
Silnik? Pełny wybór!
Nowego Peugeot’a 208 zbudowano na platformie CMP/e-CMP, która umożliwia zastosowanie różnego rodzaju napędu. Dzięki temu samochód jest dostępny w kilku wariantach: z silnikiem spalinowym (benzyna, diesel) i elektrycznym.
W ofercie do wyboru mamy standardowy silnik benzynowy PureTech 1,2l o mocy 75KM, turbodoładowany silnik 1,2l o mocy 102KM lub 130KM. Silnik wysokoprężny to jednostka BlueHDi o mocy 100KM, a w wersji elektrycznej zamontowany został silnik o mocy 136KM.
Czas na testy!
Peugeot 208 jest dostępny w czterech wersjach: podstawowej Like, Allure z większą liczbą udogodnień oraz sportowych GT i GT Line. Ceny w zależności od wybranej konfiguracji i silnika wahają się od ok. 50 000 złotych za model podstawowy do ok. 150 000 złotych za w pełni wyposażoną wersję elektryczną.
Najnowsze wersje Peugeot’a 208 możesz już przetestować w salonie Peugeot Pietrzak w Katowicach. W ofercie znajdziesz również kilka modeli dostępnych od ręki lub dedykowane egzemplarze, które pomoże Ci skonfigurować konsultant.