Normy środowiskowe w dziedzinie transportu samochodowego są stale zaostrzane i obecnie prawie wszystkie samochody poruszające się po drogach unii europejskiej są wyposażone w katalizatory. Oczywiście, katalizatory, jak każde inne urządzenie z czasem ulegają zniszczeniu i wymagają wymiany. Jaki konwerter najlepiej wybrać z naprawdę szerokiej oferty? Oto rozwiązania, które doradzają eksperci.
Spis treści
Drogo, ale efektywnie
Najlepiej wybrać katalizator do swojego samochodu na podstawie kodu vin. To urządzenie wchodzi w skład wyposażenia fabrycznego wielu modeli nowoczesnego transportu. Taki katalizator będzie działał optymalnie z konkretnym samochodem, ale niestety jego koszt będzie duży.
Odpowiednik – wybór racjonalny
Obecnie na rynku istnieje wiele uniwersalnych katalizatorów, których oczyszczające elementy są w całości zgodne z rygorystycznymi międzynarodowymi standardami. Takie właśnie modele znajdziesz w katalogu katalizatorów nr 1 na świecie, klikając w link: https://autocatalystmarket.com/pl/pl. Wybór będzie możliwy między dwoma typami opcji – katalizatorami ceramicznymi oraz metalicznymi. Każde z tych rozwiązań pozwala zaoszczędzić pieniądze bez utraty jakości, istotne jest jednak to, by katalizator spełniał wymagania techniczne oraz standardy ekologiczne twojego samochodu (może to być norma euro 2, euro 3 lub euro 4).
Kupując uniwersalny katalizator należy wziąć pod uwagę, że najczęściej działa on krócej niż oryginalny – na ogół sprawnie eliminuje zanieczyszczenia do momentu osiągnięcia wskaźnika przebiegu 60-80 tys. Kilometrów. Jeśli chcesz, by spaliny były oczyszczane naprawdę jakościowo, wybierz uniwersalne katalizatory od sprawdzonych producentów, wśród których są:
- Ferroz (polska);
- Mg-race (rosja);
- Eberspacher i fox (niemcy).
Wymiana katalizatora – czy istnieją alternatywy?
Kierowcy dość często pytają w centrach serwisowych, czy dostępna jest usługa remontu katalizatorów. Otóż, niestety taka usługa w zwykłym centrum serwisowym nie może być świadczona. Powód jest prosty – aby odnowić katalizator, należy pokryć jego wnętrza nową warstwą filtrującą, a wykonać można to wyłącznie z wykorzystaniem fabrycznych urządzeń.
Jeśli zależy ci na oszczędzaniu, możesz zastanowić się nad typem obudowy, z której wykonano katalizator. Może być ceramiczna lub metalowa. Warto pamiętać, że ceramika lub metal to po prostu nośniki, na które wykonuje się natryskiwanie katalityczne. Wydajność samego katalizatora zależy od jakości i ilości natryskiwanych metali szlachetnych. Ceramika, jako nośnik, jest tańsza, ale jest również bardziej delikatna, dlatego nośniki metalowe są obecnie częściej stosowane jako podstawowa część katalizatora.
Reaktor katalityczny – ważna część każdego współczesnego samochodu, dlatego należy postarać się podejść do jej wyboru rzetelnie i odpowiedzialnie. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz pieniądze, ale również zadbasz o środowisko.