Artykuły

Ekologiczny biznes. Jak obniżyć ślad węglowy w Twoim przedsiębiorstwie?

Jako społeczeństwo coraz częściej myślimy o przyszłości naszej planety. Pewne zmiany klimatyczne już teraz zachodzą na naszych oczach i choć pewnych aspektów możemy nie doczekać, to jesteśmy świadomi, że warto dbać o środowisko dla przyszłych pokoleń. Świadomość ta sprawia, że wiele przedsiębiorstw postanawia zadbać o ekologię w obszarze swojego działania, aby obniżyć ślad węglowy i pozwolić planecie nieco odetchnąć. Bo razem możemy zdziałać naprawdę wiele. Podpowiadamy, jakie kroki możesz podjąć w swojej firmie, aby dołączyć do tych, którzy już postawili na zrównoważony rozwój.

Dlaczego warto inwestować w ekologiczne rozwiązania w Twojej firmie?

Ekologiczne rozwiązania w Twojej firmie to przede wszystkim ukłon w stronę naszej planety. Dziś, gdy na całym świecie istnieje mnóstwo przedsiębiorstw pozostawiających ślad węglowy, dbanie o ekologiczne działanie jest tak ważne, jak jeszcze nigdy.

Oprócz samych względów ekologicznych, zrównoważony rozwój może przyczynić się także do oszczędności. Fotowoltaika, energooszczędne urządzenia, zaawansowane systemy zarządzania energią – to tylko niektóre z działań, które są ekologiczne i mogą być pomocne w obniżeniu kosztów. Jak to mówią: i wilk syty i owca cała.

Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że świadomość jak współcześnie ważne jest stosowanie metod obniżających ślad węglowy jest ogromna zarówno u konsumentów, jak i u innych przedsiębiorców. Podejmując kroki w stronę ekologicznych rozwiązań w swojej firmie, może wpłynąć to pozytywnie na jej wizerunek, dzięki czemu może być łatwiej przyciągnąć nowych klientów i partnerów biznesowych.

Pojazdy elektryczne

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo posiada własną flotę, warto jest rozważyć jej wymianę na pojazdy elektryczne. Ich posiadanie niesie za sobą wiele zalet. Przede wszystkim są bezemisyjne, więc przyjazne środowisku. Dodatkowo, kierowcy poruszający się elektrycznymi pojazdami mogą korzystać z szeregu przywilejów, takich jak poruszanie się buspasami, wjazd do stref czystego transportu czy darmowe parkingi.

Koszty eksploatacji samochodów elektrycznych w ogólnym rozrachunku mogą być niższe w stosunku do samochodów spalinowych, co powinno zainteresować przedsiębiorców. Przede wszystkim energia elektryczna ma niższe ceny, w porównaniu do paliwa, ale także samochody elektryczne posiadają mniej ruchomych części w swojej konstrukcji, które wymagałyby serwisowania.

Sprawdź: Czy opłaca się kupić elektryczny samochód dostawczy?

Minimalizowanie odpadów

W zakładach produkcyjnych ważne jest działanie, które obniża generowanie odpadów. Coraz więcej przedsiębiorstw kieruje się ideą “zero waste”, czyli gospodarowanie surowcami w taki sposób, aby ich nie marnować, czerpać z recyklingu i obniżać generowanie śmieci, a najlepiej nie robić tego wcale. Zero waste jest ideą, którą pokochały już tysiące osób. Dotyczy ona każdej sfery życia: higieny, odżywiania, a także robienia zakupów. Do filozofii tej przekonuje się coraz więcej osób i… przedsiębiorstw.

Gospodarne zarządzanie surowcami może tylko wyjść na dobre. Oprócz oczywistych, ekologicznych względów, zrównoważona produkcja może obniżyć generowanie kosztów produkcyjnych. W końcu wykorzystanie każdego materiału do cna pozwala na zmaksymalizowanie produkcji. Może się okazać, że takie działania przyciągną też klientów, którzy będą chcieli wspierać działania firmy kierującej się ideą “zero waste”. Przeczytaj także: https://www.mbmotors.pl/blog/jak-dziala-samochod-elektryczny/

Ekologia w biurze

Nie tylko wielkie przedsiębiorstwa produkcyjne mogą wprowadzić u siebie “zielone zmiany”, ale również mogą to zrobić nawet małe, rodzinne firmy. Ekologiczne działania mogą rozpocząć się w każdym biurze. Wystarczy zacząć od małych kroków – segregowanie śmieci, używanie energooszczędnych urządzeń czy minimalizowanie drukowania, np. poprzez drukowanie dwustronne lub jego całkowity brak. Wprowadź też rośliny do biura. Ich obecność będzie nie tylko ozdobą, ale zadba o czystość powietrza i jego odpowiednie nawilżenie.

Źródło: MB Motors

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button