Nowości

Chevrolet Corvette Centennial Edition

Chevrolet obchody setnej rocznicy istnienia marki postanowił uczcić specjalną odmianą swego flagowego modelu Corvette. Wybór sportowego samochodu jest nieprzypadkowy, gdyż założyciel marki Louis Chevrolet był pionierem wyścigów samochodowych. Aby stać się właścicielem jubileuszowej Corvetty wystarczy zamówić samochód wyposażony w zestaw o nazwie Centennial Edition. Samochody sprzedawane będą od lata 2011 roku i dostępne również w europejskich salonach Chevroleta.

Specjalną wersję Corvetty charakteryzować będzie bardzo agresywny, wręcz złowrogi wygląd. Samochód dostępny będzie jedynie w czarnym kolorze Carbon Flash Metallic oraz czarnymi aluminiowymi felgami i czerwonymi zaciskami hamulców. W modelu Z06 dodatkowo obwód felgi zaznaczony będzie czerwoną linią. Rozmiar felg, w zależności od modelu bazowego, będzie wynosił 18/19 cali lub 19/20 cali. Wraz z pakietem odpowiedzialnym za wygład, jubileuszowe samochody wyposażone będą w układ Magnetic Selective Ride Control, który w błyskawiczny sposób dopasowuje ustawienie zawieszenia do warunków ruchu samochodu. Poza tym, z technicznego punktu widzenia, jubileuszowe samochody są identyczne z seryjnymi odpowiednikami.

W pakiet Centennial Edition wyposażona będzie mogła być każda odmiana Corvetty, czyli standardowa Corvetta coupe i cabrio oraz wersje Z06 oraz ZR1. Przypomnijmy, że najsłabsza Corvetta posiada silnik V8 o pojemności 6.2 litra i mocy maksymalnej 437 koni mechanicznych. Wersja Z06 wyposażona jest w monstrualny silnik o pojemności 7 litrów i mocy 512 koni mechanicznych. Topowa odmiana wyposażona jest w silnik z mechanicznym doładowaniem i intercoolerem osiągający moc 647 koni mechanicznych oraz niebotyczny moment obrotowy 819 niutonometrów.

Chevrolet Corvette Centennial Edition 2 Chevrolet Corvette Centennial Edition 3

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również
Close
Back to top button