Artykuły

Jak wybrać katalizator: podstawowe kryteria

Normy środowiskowe w dziedzinie transportu samochodowego są stale zaostrzane i obecnie prawie wszystkie samochody poruszające się po drogach unii europejskiej są wyposażone w katalizatory. Oczywiście, katalizatory, jak każde inne urządzenie z czasem ulegają zniszczeniu i wymagają wymiany. Jaki konwerter najlepiej wybrać z naprawdę szerokiej oferty? Oto rozwiązania, które doradzają eksperci.

Drogo, ale efektywnie

Najlepiej wybrać katalizator do swojego samochodu na podstawie kodu vin. To urządzenie wchodzi w skład wyposażenia fabrycznego wielu modeli nowoczesnego transportu. Taki katalizator będzie działał optymalnie z konkretnym samochodem, ale niestety jego koszt będzie duży.

Odpowiednik – wybór racjonalny

Obecnie na rynku istnieje wiele uniwersalnych katalizatorów, których oczyszczające elementy są w całości zgodne z rygorystycznymi międzynarodowymi standardami. Takie właśnie modele znajdziesz w katalogu katalizatorów nr 1 na świecie, klikając w link: https://autocatalystmarket.com/pl/pl. Wybór będzie możliwy między dwoma typami opcji – katalizatorami ceramicznymi oraz metalicznymi. Każde z tych rozwiązań pozwala zaoszczędzić pieniądze bez utraty jakości, istotne jest jednak to, by katalizator spełniał wymagania techniczne oraz standardy ekologiczne twojego samochodu (może to być norma euro 2, euro 3 lub euro 4).

Kupując uniwersalny katalizator należy wziąć pod uwagę, że najczęściej działa on krócej niż oryginalny – na ogół sprawnie eliminuje zanieczyszczenia do momentu osiągnięcia wskaźnika przebiegu 60-80 tys. Kilometrów. Jeśli chcesz, by spaliny były oczyszczane naprawdę jakościowo, wybierz uniwersalne katalizatory od sprawdzonych producentów, wśród których są:

  • Ferroz (polska);
  • Mg-race (rosja);
  • Eberspacher i fox (niemcy).

Wymiana katalizatora – czy istnieją alternatywy?

Kierowcy dość często pytają w centrach serwisowych, czy dostępna jest usługa remontu katalizatorów. Otóż, niestety taka usługa w zwykłym centrum serwisowym nie może być świadczona. Powód jest prosty – aby odnowić katalizator, należy pokryć jego wnętrza nową warstwą filtrującą, a wykonać można to wyłącznie z wykorzystaniem fabrycznych urządzeń.

Jeśli zależy ci na oszczędzaniu, możesz zastanowić się nad typem obudowy, z której wykonano katalizator. Może być ceramiczna lub metalowa. Warto pamiętać, że ceramika lub metal to po prostu nośniki, na które wykonuje się natryskiwanie katalityczne. Wydajność samego katalizatora zależy od jakości i ilości natryskiwanych metali szlachetnych. Ceramika, jako nośnik, jest tańsza, ale jest również bardziej delikatna, dlatego nośniki metalowe są obecnie częściej stosowane jako podstawowa część katalizatora.

Reaktor katalityczny – ważna część każdego współczesnego samochodu, dlatego należy postarać się podejść do jej wyboru rzetelnie i odpowiedzialnie. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz pieniądze, ale również zadbasz o środowisko.

Redakcja magazyn-motoryzacyjny.pl

Pasjonat motoryzacji, od lat związany z samochodami. W wolnym czasie fan Roberta Kubicy i formuły 1. Uwielbia mocne "muscle cars" jak również nowoczesne samochody elektryczne. Ukończył Politechnikę Wrocławską na wydziale Mechaniczno-Energetycznym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button