Zmiana lakieru samochodu może być zbyt kosztowna, zwłaszcza gdy efekt jest inny od zakładanego. „Zabawa” z folią daje więcej możliwości kreacji wizerunku Twojego pojazdu.
Folie do oklejania samochodów pozwalają na zmianę wyglądu pojazdu, a dodatkowo zabezpieczają go przed czynnikami zewnętrznymi. Niezależnie od tego, czy lubisz dobrze skrojone garnitury, czy wygodne dresy, folia na karoserii pełni także funkcję wizerunkową. Dzięki temu możesz zaskoczyć przechodniów i innych kierowców nie tylko oryginalną kolorystyką, ale także ciekawym wzornictwem.
Spis treści
Jaką folię wybrać do oklejania samochodu?
Na rynku dostępne są różne rodzaje folii. Różnią się jakością, wytrzymałością, a także możliwościami aranżacyjnymi. Podstawowy podział obejmuje trzy podstawowe typy.
Rodzaje folii do oklejania samochodów:
- Monomeryczna – najczęściej stosowana do reklam krótkookresowych. Sprawdzi się przede wszystkim na powierzchniach płaskich. Folia nadaje się do wycinania napisów np. na auta ciężarowe lub naczepy. Szacuje się, że jej trwałość to 3-4 lata.
- Wylewna – jej właściwości sprawiają, że dobrze sprawdza się do pokrywania powierzchni zaokrąglonych, lub inaczej obłych. Dobrze nałożona nie dość, że świetnie się prezentuje, to tworzy skuteczną ochronę lakieru przed warunkami atmosferycznymi. Rozwiązanie stosowane przez profesjonalistów. Choć jego cena jest wyższa, to efekty i trwałość są imponujące.
- Polimerowa – ma większą elastyczność i trwałość od monomerycznej. Stosuje się ją przede wszystkim do instalacji reklam na samochodach. Tego rodzaju folia posłuży przez około 5-7 lat.
Poza folią, której zadaniem jest zmiana koloru, stosuje się także specjalne jej odmiany do przyciemniania szyb i reflektorów. Na rynku dostępne są też One Way Vision (OWV), które jednostronnie przepuszczają światło i służą do umieszczania grafik na szybach. Nie brakuje także Paint Protection Film – PPF, czyli przeźroczystych folii do zabezpieczenia i ochrony lakieru.
Oklejanie samochodów to skuteczna reklama
Widoczność i rozpoznawalność marki można wykreować dzięki reklamie na samochodach. Jako właściciel firmy możesz pokusić się o ciekawą aranżację, która przyciągnie wzrok na drodze. Reklama może objąć całą powierzchnię karoserii lub skupić się na wybranych elementach. Zastosowanie folii daje także możliwość kreatywnej aranżacji, co pozytywnie wpłynie na odbiór Twojej marki.
Nie bez znaczenia jest także funkcja informacyjna. Folie stosuje się do komunikacji z potencjalnymi klientami. Na swoim pojeździe do przeprowadzek możesz nakleić prostą informację dotyczącą tego, czym się zajmujesz np. „przeprowadzki” i podać numer telefonu. Koszt takiego przedsięwzięcia jest niewielki, a przynosi realne korzyści.
Folia do oklejania samochodu
Folia samochodowa to rozwiązanie o wszechstronnym zastosowaniu. Przede wszystkim to estetyczne rozwiązanie, które zmieni oblicze Twojego auta. Dzięki temu, co pewien czas możesz zmieniać wizerunek swojego pojazdu. Ponadto, folia sprawdzi się jako skuteczna reklama lub posłuży do przekazania informacji np. o usłudze. Jeśli chcesz odmienić obraz swojego samochodu lub szukasz skutecznej reklamy, postaw na folię samochodową.